onsdag 18 oktober 2017

"Check" på vägg???


Helt plötsligt händer det, jag får lust att bocka av punkter på vår "to do listan". Fram med täckplast, tejp, roller och väggfärg innan motivationen smiter ut genom dörren.


Mannen hann inte riktigt med, kom med invändningar och tyckte att vi kunde spara målandet till helgen. Vem vet om jag vill då? Ingen bra idé att chansa, mycket bättre att köra när ångan är uppe. Så jag målade den vägg vi så länge tänkt fixa. Klart ...  med första strykningen.

Nu är det så att mannen inte är helt nöjd med mitt "impulsfixande", han tycker att jag bör planera bättre så att det inte blir "merjobb", så att vi hinner få klart projektet i rätt tid och på rätt sätt.

Kanske?


Jag ville bara överraska, göra något bra ... göra honom glad. Inte bli ifrågasatt. Så nu har vi flyttat de tunga möblerna ännu en gång (eller inte VI utan han) så att jag hinner måla varv nummer två idag innan jobbet. Då hinner färgen torka under dagen och mannen kan ställa tillbaka inventarierna när han kommer hem ifrån jobbet.

Då har vi en punk mindre på vår todolista, vilket borde kännas bra.


Hej svejs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar