tisdag 24 oktober 2017

Om det är meningen så blir det av


Det finns stunder när livet går i slowmotion och andra då mycket händer så fort att du knappt hinner med. Just nu är jag i fas två.

Trevligheter som den tryckta och publicerade barnboks novellen och att jag fått okey (från chefen och jobbet) att gå den yogalärarutbildning jag antagits till, det är stort för mig. Så häftigt att jag glömmer att jag både vill och borde fixa en realese för boken.

Split vision ...

Skulle behöva stanna upp, njuta och fokusera på en sak i taget men istället för att pausa okeyar jag tacksamt livet och går vidare.


Andra och nya mål syns i horisonten. Vill jag? Vill vi? Är det möjligt?

Känslan när man bestämmer sig för att satsa (är både sprittande pirrig och har en klump i magen). Hjärtat säger "go for it" samtidigt som förnuftet och hjärnan ligger på bromsen ... "livrädd".

"Om det är meningen så blir det av", är mitt mantra. Vissa saker går inte att kontrollera. Vi kan förbereda oss, ta beslut och göra det som står i vår makt men när avgörandet ligger i någon annans händer så är det bara att släppa taget ... om det är meningen så blir det av.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar