fredag 27 oktober 2017

Gratis lunch?!?


Fick ett reklamblad av en arbetskompis eller snarare en gratiskupong till ett relativt nytt matställe. En papperslapp som berättade att den som fått den kunde kvittera ut gratis mat?!

Jag var skeptisk. Rabatt på köp men helt gratis?

Lappen hade legat i min jackficka i en vecka. Tanken var att ge bort den till Lejonkungen. Så igår när kyl och frys gapade tomma på lunchlåda (att ta med till jobbet) så beslöt jag mig för att KANSKE kolla upp kupongen som sa sig erbjuda ett gratis mål mexikansk mat.


Kände mig ordentligt skeptisk så på vägen funderade jag ut plan B: att inhandla något ätbart på ICA alternativt take away. Visste bara inte vad jag var sugen på?

Fingrade på lappen, kunde den verkligen "var på riktigt"? Måste testa. Jag styrde stegen till restaurangen. Där fick jag vänta på att de skulle öppna.

Ja, det stämde. Jag kunde beställa vad jag önskade på menyn i utbyte mot min vikta papperslapp. Wow, vilken lyx! Doftade ljuvligt och var precis lika gott som det såg ut. Tack Anna!!! You made my day :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar