fredag 13 oktober 2017

Pausade knapptryck


Trycker på en massa knappar på min laptop just nu ... och min IPad och min telefon, kanske något innebär förändring av ena eller andra slaget?

Det spännande med att ha lediga dagar är att möjligheten att reflektera och agera finns. Chansen att prova nytt eller stanna kvar men att samtidigt ändå utvecklas.

Jag får se om någon av de bollar jag kastar upp i luften ger resultat. Är det mening så kommer det att ske. Idag ska jag arbeta, har en lång och intensiv jobbhelg framför mig så mitt knappande på laptopen pausas.


Har för övrigt fått läsa den recension som en lektör skickat till bibliotekstjänst angående boken Gillar (den där jag har en berättelse publicerad). Bjussar på delar av texten:



Gillar

Publiceras i BTJ-häftet nr 24, 2017. Lektör Agneta Warheim 

Recension
"Antologi. Gillar, illustrerad med Johanna Sandbergs naivistiska bilder, är en samling korta berättelser för barn i lågstadieålder. Tjugo texter av tjugo olika författare, varav endast en författare är man. Det gemensamma temat är kärlek - den första förälskelsen, kärlek mellan farmor och barnbarn, ett älskat gosedjur, syskonkärlek, kärleken till ett djur, en kompisrelation eller favoritsporten." 

"Berättelserna i denna antologi är skrivna på ett enkelt språk och med ett innehåll som nybörjarläsarna lätt kan känna igen sig i. Eftersom de är helt fristående kan man själv välja vad man vill läsa, vilket är bra för den tänkta målgruppen. "



Ha en skön lördag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar