tisdag 21 november 2017

Hisspitch nummer 1


Jag förkovrar mig. Testar sådant som är nytt. Använder den tid då jag inte är på arbetet till att utbilda mig och öva inför framtiden.

Har för första gången skrivit och framfört en hisspitch!


Tanken har aldrig slagit mig, att just JAG skulle vara i behov av en sådan men när uppgiften presenterades så kändes den både rätt och viktig, det var dags att knåpa på min första pitch.

Om du är osäker på vad jag gjort så: en pitch är en beskrivning, en presentation av vem personen är och gör. Tänk dig att du står i en hiss, du sträcker fram handen och hälsar. På högst 30 sekunder ska du förmedla det du vill säga så att personen bredvid dig vill veta mer och får lust att trycka på stoppknappen. En pitch är med andra ord ett sätt att snabbt sälja in sig själv eller sina tjänster.


Min första arbetades fram och skrevs utifrån Mias Hattar. Resultatet finns att läsa på min Facebook sida.

Så oerhört roligt och lärorikt att bolla idéer med andra och få konstruktiv kritik som inspirerar. Jag skuttade ut, fylld till bredden med sprittande energi och hela jag kändes som ett stort leende. Kreativiteten lever!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar