måndag 27 november 2017

Tid för förändring


Snart är det advent och senare jul, 2017 börjar så smått att  knyta ihop säcken. Mycket ska avrundas och avslutas innan nyårsklockorna ringer.


2018 blir året för förändring, i alla fall för mig och vår familj. Dörrar har under en längre tid öppnats och andra stängts, på fler än ett plan. Så oerhört spännande men samtidigt lite läskigt.

Ja jag ska gå min efterlängtade yogalärarutbildning och delvis vara tjänstledig från mitt arbete (eller inte? Beror på vad som är möjligt schemamässigt). Vid sidan av detta ingår jag i en "co working community", där jag lär mig massor om hur det är att driva eget företag (eftersom jag tänker att detta är något jag behöver med mig in i allt det nya). Vem vet var i livet (arbete) jag är om ett år?
Jag har en vision och ett mål, för tillfället räcker det.

Men nu när vi ändå kikar runt hörnet så stannar vi inte, vi väljer att testa nytt, att släppa det gamla invanda, det enkla, hemtrevliga och trygga.


Plötsligt har vi köpt hus!  Ja det är sant. En oväntad helomvändning. Pusselbitarna föll på plats och idag när vi hunnit vänja oss vid tanken så känns beslutet helt rätt.

Trots att vi trivs bra med grannar, läge och boende så väljer vi detta nya. En dröm om egen trädgård, garage och mer natur har alltid funnits men det har fram till nu mest varit en dröm. Vi bor så bra, mitt i smeten och nära till allt. Varför ska vi flytta?

En del kommer att tycka att vi krånglar till vardagen, andra ropar hurra. Viktigast för oss är att det känns bra i magen och som jag nyss skrev så gör det det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar