onsdag 8 november 2017

Som en bild i en serietidning eller en karaktär i en fantasyfilm


Härom dagen kom en man in i butiken, det är inte ovanligt, vad som var speciellt var istället själva mannen.

Han påkallade min uppmärksamhet, undrade om vi säljer herrkläder och i så fall underkläder? Jag svarade nekande på hans frågor. Då muttrade mannen något om att butiken faktiskt heter som ett efternamn, som om det innebar en herravdelning. Missnöjd med vårt utbud avlägsnade han sig.

Jag stod fascinerad kvar. VEM var denne man?


Han såg ut som han kom från en annan tid eller kanske en annan planet? Som en blandning mellan seriefigur och en karaktär i en fantasyberättelse. Tjocka runda glasögon som gjorde ögonen mindre och en rock som skulle passa på en teaterscen. Ren och fräsch var inte den beskrivning jag skulle ge honom, snarare såg han ut att ha sovit i sina kläder. En kuf.

Något trolskt, något magiskt lämnade han efter sig. En fiktiv personlighet. Ett spännande möte. Mina tankar snurrar fortfarande, är så nyfiken. Denne mystiskt man i behov av underkläder ... hoppas att han hittade några att köpa och att allt är bra med honom.


Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar