tisdag 28 november 2017

Nope, sa kroppen


Igår drog min kropp i handbromsen, kanske tycker den precis som vår Tiger att jag borde sitta i soffan och massera hankattens mage?


Började morgonen som jag alltid gör på tisdagar med en tidig yogaklass i studion. Mådde bra och njöt av passet som fokuserade på coremuskulaturen. När vi stod i krigare 2 uppmanades vi att gå djupare, böja mer på det främre böjda benet.

Nope! sa kroppen. Den signalerade så tydligt att jag lät den bestämma. Lite förvånad över det plötsliga motståndet men dagsformen varierar och så är det bara.


Fullt schema hela dagen resulterade i ett segt huvud och en trött kropp. Trots att varje cell sa åt mig att jag borde lyssna på Tiger och klia hans mage så valde jag att träna efter middagen. Oftast väcks kroppen till liv och återfår energi. Beslöt dock att vara uppmärksam, att inte köra 100% och lovade mig själv att kliva av passet och gå hem ifall sådana signaler skickades.

Precis när jag skulle gå hemifrån drog en ryggmuskel ihop sig? Bara så där. Konstigt. Tro nu inte att jag stannade hemma, jag hade fullt fokus på att gå till träningslokalen och göra vad kroppen tillät. Stretchade och mjukade upp ryggen ordentligt innan passet började.

Var kom "ryggontet" ifrån? Är det så min kropp signalerar trötthet, att den vill vila? Kanske?

Jag var snäll mot mig själv, lyssnade in och kunde fullfölja träningen. Piggare blev jag inte ... det jag istället behövde var en god natts sömn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar