fredag 9 februari 2018

Coachning med en lätt spark i baken


Med tekoppen i hand gick jag in i rummet för min första coachning och om jag skrev igår så var jag helt nollställd. Hur skulle denna timme användas på bästa sätt? Det löser sig var min tanke och när frågan ställdes så kom även svaret.

Alltså Hera Hub, vad jag älskar detta koncept! Varje besök är en boost, ger mig nya verktyg i min "låda" och WOW för alla dessa coola kvinnor!


Under coachningen fick jag göra en övning (har gjort den tidigare, under annat tema men den är alltid lika bra).

Vad vill jag men gör inte?
Vad gör jag som jag vill?
Vad vill jag inte men gör ändå?
Vad vill jag inte och gör heller inte?

Nyttig övning där det mesta blir väldigt tydligt, framför allt efter ytterligare en sida med följdfrågor. Igår satte jag upp en plan, från nu till sommaren, en deadline och delmål.


Massor att göra men med en påbörjad checklista så känns allt enklare. Varför skjuta uppgifter framför mig som kan betas av redan nu? Ingenting görs av sig själv ...

Är sååå glad över sittningen med Vi Du Ni - Din coachning, tack Carina för att du kärleksfullt sparkar mig i baken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar