söndag 18 februari 2018

Rött, gult och orange


Ny vecka och även nya erfarenheter, på torsdag börjar min yogalärarutbildning, är så taggad att jag nästan kryssar dagar i almanackan.

Denna vecka innebär dessutom att jag kommer att tillföra gula, orangea och röda grönsaker i min kost. Jippi!!! Kan med andra ord äta det mesta som är vegetariskt ... ja typ allt ... så länge jag låter bli att sockra maten.


Har hittills lyckats med mitt mål att inte gå ned i vikt (nu när jag inte fått äta kolhydrater) så därför kan jag stolt klappa mig själv på axeln.

Magen fungerar och varken hunger eller illamående knackar på dörren. Det jag däremot märker är att de gånger jag pulstränar så finns ingen extra energi att ta av, ingen reserv. När kroppen blir ordentligt trött så bör jag lyssna och sluta pusha den. Kolhydrater behövs för orken.


Önskar dig en härlig måndag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar