tisdag 6 februari 2018

"Kan det vara så att du är hungrig?"


Nu är jag där igen, mår illa ...

Väcktes av väckarklocka och Tiger, kände redan då att tröttheten låg som en tegelsten på huvudet. Längtade efter att få krypa tillbaka ned under täcket men icke sa Nicke.

Dags för veckans morgonklass i studion, den som jag alltid ser fram emot.  Tröttheten glider iväg och mina enegidepåer  fylls till bredden.


Visste att jag vaknar till om jag äter lite. Kokt ägg och makrill i tomatsås, inte min favoritfrukost men den ger kroppen näring. Gröna kuren håller sitt grepp om mig.

Längtar efter en macka!!!

Startade med kokosolja på fastande mage och illamåendet kom direkt, denna morgon ville det inte släppa. Cyklade iväg till studion och gjorde i ordning te (till alla). Berättade för en annan yogi hur jag mådde.

"Men, kan det vara så att du är hungrig? Jag blir alltid illamående om jag är hungrig"

Frågan satte sig direkt i mig och jag blinkade, hade inte tänkt på att så kunde vara fallet. Klart det var på det viset, jag var fortfarande HUNGRIG!


Drack en kopp te innan klassen och kände hur fokuset vändes inåt. När vi skulle sätta en personlig intention/syfte för morgonens klass så kunde jag enbart tänka: slippa illamåendet och bli frisk!

Klassen var fysiskt precis vad jag behövde, den gjorde mig pigg, stark, smidig och trött samt ännu mer hungrig ...

Fick äta frukost nummer 2 /mellanmål (grön smoothie på fänkål, avokado och gurka samt en näve nötter) innan jag promenerade iväg till writers lounge på Hera Hub, .

Troligtvis är mat svaret på att slippa bli illamående, I morgon tror jag att det blir en frukostsmoothie på spenat, avokado och lime, ett ägg, te och en näve nötter.


Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar