fredag 20 april 2018

Det är inte de, det är vi som äger problemet ... fördomarna!


Så äntligen kom våren, ja nästan sommaren!

Igår träffade jag en vän för att äta lunch innan det var dags för mig att arbeta. Solen gassade och vi önskade bord ute, dessa var upptagna så vi fick nöja oss med att avnjuta vår måltid inomhus. För att hinna med vårsolen beslöt vi att ta med vår latte ut i parken. (Fortfarande inget ledigt bord utanför restaurangen)

På en bänk helt nära oss hängde ett gäng högstadiegrabbar, antar att de gick i sjuan eller möjligtvis åttan. De bar dagen till ära solbrillor och T-shirts, käkade hamburgare och spelade musik högt.

"Hör du vad de spelar?", undrade min vän.
Jag lyssnade och tittade storögt på henne.
"Dansbandsmusik!"


Vi stirrade på varandra. Ett gäng killar i den åldern som seriöst diggar till dansband, DET är ovanligt. En av grabbarna spelade luftgitarr.

"Alltså, det är VI som äger problemet", fnissade jag " ... våra fördomar!"
"Japp"

Allt kan verkligen hända, dessa unga män skämdes inte alls. En av dem började snacka om Guns and roses och min vän kommenterade (viskande till mig) att nu började det likna något.

"Världens sämsta band", hörde vi en av grabbarna säga.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar