torsdag 12 april 2018

Fru Flit tar över


Nu har jag gjort det igen ... varit FÖR effektiv och snabb.

Under min lediga dag hann jag med yogaklasser och att packa lådor inför vår flytt. Porslin och glas står på min todolista, allt vi inte behöver under de veckor vi bor kvar.

Sagt och gjort, med musik på hög volym sjöng jag mig igenom några lådor med blått och grönt porslin. Toppade med lättare köksprylar för mindre vikt.

Kände mig sååå nöjd! Skåpen i köket gapar tomma för utom en uppsättning vardagsporslin, glas och stora skålar. Bra jobbat!


Så var det dags för middag och det var nu jag upptäckte "felet", alla mindre skålar var nedpackade samt våra djupa tallrikar ...

Oops!

Lejonkungen kommer hem före flytten. Han äter yoghurt och fil ... i djup tallrik eller mindre skål.

Suck.

Jag har återigen varit lite väl effektiv. Orkar inte packa upp lådorna. På något vis löser jag "problemet" när vi ställs inför det. Så typiskt mig




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar