torsdag 19 april 2018

Porten var lika låst från insidan som från utsidan?


Skulle på studiebesök på en relativt nystartad hälso/massage/yoga studio i staden. Vi har mejlat ett antal gånger och eftersom ägaren vänder sig både mot seniorer och män så väcktes mitt intresse.

Mellan vistelse på sjukhuset hos mannen och observation av en lunchyogaklass var planen att besöka ovan nämnda lokal.

Min vän erbjöd mig skjuts ifrån sin studio och jag tackade ja. Ute var det råkallt, inte vårvarmt som meteorologerna utlovat. Kändes lyxigt att bli skjutsad hela vägen fram till porten.

En metallgrind, låst. Jag hade varken kod eller nyckel och när jag knappade in och ringde enligt anvisning så hände ingenting. Underligt? Jag var i tid.

Grinden med metalldörr och staket/plank framför mig leder enbart in till innergården så det fanns inget fönster jag kunde kika in genom eller knacka på.

Ringer det mobilnummer jag fått och informeras om att personen jag ska träffa är på väg, lite sen på grund av en missad buss.


Så kommer en man och jag kan glida in med honom. Bättre att vänta på gården tänker jag! Är i alla fall halvvägs inne.

Så ringer telefonen och min date undrar om jag verkligen är på rätt plats?
Svar nej, jag har gjort en miss och står utanför en lokal som erbjuder samma verksamhet ...

Problemet nu är att jag INTE KOMMER UT! Grinden är lika låst från insidan som från utsidan. Men alltså!?!

Med telefonen mot örat konstaterar jag att det bara finns en sak att göra, klättra mig ut. Jag lägger på och börjar mitt rymningsförsök. Det är flera meter ner till gatan men uppdraget lyckas på första försöket.

Det jag inte har i huvudet får jag ha i kroppen ... för shit happens när jag glömmer tänka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar