onsdag 8 augusti 2018

Blöta pussar och en objuden gäst på mattan


Det finns möjlighet för dig som vill att yoga med både getter och får. Jag har inte testat. Provade dock något annat igår.

Höll en klass utomhus med en yster hund som var ingenstans och över allt. Matten (min elev) hade svårt att hålla fokus, skulle hon övervaka sin hund eller vågade hon blunda och lyssna in sin egen kropp?

En annorlunda klass


Jag hade full förståelse för hennes "split vision". Min egen uppgift blev att försöka skapa en tillåtande miljö både för elever och hund. 

Vi löste situationen genom att koppla den spralliga jycken i ett träd helt nära. Nu blev det jag som fick full uppmärksamhet. Blöta pussar när jag lyfte upp i kobra och en kompis på mattan.

Mindfulness, tålamodtest och tillåtande lekfullhet ... ja ja det blir inte alltid som vi tänkt ... men det kan bli bra ändå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar