fredag 31 augusti 2018

Personlig kick off


Min kropp har tackat mig genom att skicka ut överskott på endorfiner två kvällar i rad. Först i torsdags efter pulspasset då jag tokhög av lycka hade svårt att somna. Det var som att kroppen signalerade: ÄNTLIGEN!

Sen igår när jag fullkomligt genomsvettig öppnade ytterdörren efter flera timmar av intensivt dansande. Du som känner mig vet att just dans är mitt livselixir.

Min kropp har fått en rejäl vitamininjektion.


Samtidigt så ska jag erkänna att på väg nedför vår källartrapp (skulle slänga varje plagg jag burit i tvättkorgen) så anlände de första symtomen på träningsvärk. Torsdagens pass skickar kvitto på att jag arbetade både intensivt och hårt.

Idag vet jag inte vad som är vad, dansandet igår eller träningen för några dagar sedan? Troligtvis kommer jag att klara mig hyfsat bra. Min morgonyogapraktik lättar upp. Idag välkomnade jag återigen lugn yin, smörjande, avslappnande och mjukgörande.

Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar