måndag 20 augusti 2018

Dags för planering


Äntligen tillbaka på Hera Hub och höstterminens första buisness booster (för mig). Åh så härligt att komma igång och att få träffa kollegor som ger mig det där lilla extra.

I mitt stilla sinne så vet jag att allt handlar om vad jag gör av den input som fyller mig. Ingen annan kan göra jobbet åt mig, jag behöver vara min egen lyckas smed.

Igår pratade vi om strategiska allianser eller kanske jag ska benämna det som smarta (affärs)kontakter. Har jag koll på vilka personer som träffar mina kunder innan de kommer till mig?


Vad som behöver göras nu är att lista en mängd uppgifter som jag behöver ta tag i, inte enbart att fundera ut vilka mina "nyckelpersoner" är. Skulle nog med lätthet få ihop 50 punkter ...

Så hur använder jag min tid bäst?

Har gjort detta tidigare då jag "multitaskade" i våras. Behöver göra annat än skjuta från höften och gå på känsla. Behöver titta över mitt veckoschema och planera, detta som jag (i min personlighet) tycker är tråkigt ... är just nu väldigt relevant (om något ska bli gjort överhuvudtaget).

Familjen, hus/hem, jobb och så detta nya, det  som jag en dag tänker ska bli och vara mitt "riktiga" arbete.

Puss & kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar