onsdag 1 augusti 2018

Överhettad


Det finns dagar då jag får ångra vad jag INTE gjort snarare än VAD jag gjort. Så blev det igår.

Högtryck och trettio grader, en dag vid poolen med en kompis. Härligt, absolut men trots att jag planerade på bästa sätt så höll jag mig inte till min plan. Hur dumt var inte det!

Jag vet att mitt huvud mår bäst med solhatt så jag tog med två stycken ut, en till mig och den andra att låna bort. Massor av vatten både att dricka och en pool att bada i. Varvade solbadet med att sitta i skuggan.


Bar jag min solhatt? Nej. Fick jag lida för det efteråt? Ja!

Det var inte förrän jag kände mig tung i huvudet som den hamnade på mitt huvud och DÅ var det för sent. Spelade ingen roll att jag blandade vätskeersättning och drack en liter av den själv.

Mannen och jag satte oss i bilen med AC, hjälpte lite men skallen var groggy och kroppen svag. Fick lägga mig framför fläkten hemma för att återhämta mig. Lejonkungen och mannen fixade hämtsushi. Oerhört gott men kroppen var fortfarande förbannad.

Jag borde vetat bättre och haft hatten på hela dagen. Hur kunde jag vara så tanklös? Den låg ju bredvid mig ...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar