tisdag 7 augusti 2018

Min man är en superhjälte!


Har aldrig förstått det tidigare men i år blev det så tydligt. Han räddar liv, inte bara en gång utan ett par ... denna sommar.

Att han sen mår dåligt själv efter den brustna blindtarmen med eftersläpande komplickationer gör mig ännu mer varm om hjärtat.

Vid två tillfällen har vi haft oinbjudna gäster i vår pool. Den förste var en ofrivillig nattbadare. Någon hade glömt att låsa dörren till skyddstaket vilket innebar att vår oinbjudne gäst slank in genom luckan och kanske trillade i?


En igelkott.

Mannen tog våra motvilliga söner till hjälp och fiskade upp badaren och la den att vila i skuggan. När gästen återhämtat sig tillräckligt mycket försvann den i samma riktning som den kommit.

Badgäst nummer två upptäcktes av en vän härom dagen. En mus simmade skräckslaget i cirklar och någon håv fanns inte att hitta. Själv var jag på jobbet så jag bad henne prata med mannen. De slog ihop sina kloka huvuden och musen kunde räddas. Bra jobbat!

Ibland undrar jag om det är hemma vid vår pool som jag ska hänga, det är där det händer grejer och har jag tur så kanske jag får se en riktig superhjälte "in action"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar