onsdag 14 november 2018

180 sekunder om dagen


Och hur går det min utmaning då? Den där som startade för över tre veckor sedan, min egen hemmasnickrade variant av att stå i planka en gång om dagen.

Vecka 1: 60 sekunder/1 minut
Vecka 2: 2 minuter
Vecka 3: 3 minuter
Vecka 4: 4 minuter förutom dag 7: 5 minuter

Jag har hunnit mer än halvvägs och håller plankan i tre minuter denna vecka. Tyvärr missade jag tisdagens utmaning då jag åkte hemifrån tidigt för att hålla min morgonklass.

Vilodag? Nej vad sjutton! Jag utmanade mig själv att stå 2x3 minuter igår istället som "straff", för det jag lovar försöker jag hålla även om ingen annan är inblandad.


Förra veckan tänkte jag att denna skulle bli tuff, kanske för jobbig men utmaningen är okey. Jag klarar den mycket bättre än vad jag trott och min egen variant fungerar över förväntan ... för mig. Tuffast är så klart att gå från söndag till måndag då en hel minut ska plussas på.

Ser inte direkt fram emot nästa vecka 😳🙈 Fyra minuter, sex dagar i rad och sen toppa finalen med 5 minuter 🤔

Borde gå, jag har ju klarat det hittills men ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar