måndag 5 november 2018

Jag kan om jag vill!


Tänk det blev en personlig pumpa även i år.

Intentionen var god och köpet gjordes i tid men sen tog det stopp. Den lilla pumpan (för det var en av de mindre som inhandlades) ställdes på spishällen så jag med säkerhet skulle se den varje dag ... och det gjorde jag, såg den, flyttade runt den och ställde tillbaka.

Hade ingen inspiration. Ville inte skapa ett pumpaansikte som redan gjorts hemma hos oss. Hur skulle den se ut? Vilket uttryck? Läskig, glad, förvånad, ledsen?


Bad mannen om hjälp men han hade inget förslag. Bad Astronauten om tips men han visste inte heller. Dagarna gick och snart hade en hel vecka passerat.

En god kvinna får reda sig själv. Googlade lite och hittade inspiration. Tänkte att min ide' kanske inte skulle fungera? Men vad sjutton, det är bara att testa!

Fram med penna och fruktkniv. Karva och skulptera. Borde haft bättre redskap men kunde ändå känna mig nöjd när pumpens ansikte växte fram.

Jag kan om jag vill!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar