fredag 23 november 2018

Linsdosan som rymde


Så har jag landat och installerat mig på Luleå Stadshotell. Anlände igår eftermiddag och kunde därefter hänga med Astronauten. Vi besökte Tekniska Högskolan och han visade var "rymd" är inkvarterade.

Egentligen skulle sonen bjudit och lagat middag hemma i sin studentlya men det blev inte så. Jag hade stresspåslag i kroppen efter resa och livet.nu. Meddelade lite försiktigt att jag inte ville bli så sen, behövde egentid på hotellrummet för att varva ner.

Nya planer, köpa med oss sushi och hänga på mitt rum.

Så blev det inte heller. Vi gick förbi Pinchos! och plötsligt hade vi fått bord i den redan överbokade restaurangen. Blev några mysiga timmar innan vi gick åt varsitt håll. Jag hade minst en yogaklass att planera, en man att Facetimea med samt en blogg att skriva.


Stötte dock på problem. Min linsdosa var borta. Letade igenom väska och jacka fem gånger utan resultat. Hällde innehållet på sängen för att verkligen kunna gå igenom men ingen linsdosa? Måste ha tappat den! Visste att den varit med, hade hållit den i handen ett par gånger efter ankomst.

Så vad gör jag utan dosa? Sover med linserna? Nej aldrig!

På rummet fanns två dricksglas, ett för varje lins. Modell större förvaring. Tur att jag bor ensam så ingen får för sig att dricka ur glasen ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar