måndag 19 november 2018

2 minuters tystnad



Så har vi startat vår meditationsutmaning och kurs (mannen och jag). För egen del känner jag direkt vilket lugn som sänker sig över mig och kroppen ropar JA!

Mannen tyckte att det var för mycket yoga. I veckans video värms både kropp och andningsmuskulatur upp med mjukare asana, ett stretchande flöde för bland annat bröstkorg och rygg. Så JA lite yoga är det och det får han stå ut med.



Vad som trots allt är cool är att vi kommit i gång. 

Nu återstår att hålla elden vid liv, varje dag i tre månader. Tänker att jag mediterar med mannen idag också sen kommer det troligen att bli så att vi hittar olika tillfällen när det passar oss.

Vad gäller min egen plankutmaning så är det finalvecka och jag håller positionen i fyra minuter, kan meddela att nu är det ingen dans längre. Plankan känns och jag får arbeta. Har sex intensiva pass kvar och sen kan jag softa, ska bli sååå skönt. Är dock stolt över vad jag klarar!


Ha en skön dag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar