tisdag 20 november 2018

Packning för en person


Vi hade gått som "en katt runt het gröt" tillräckligt länge och igår var det dags, att sluta förtränga och istället komma till ett beslut. Astronauten avfyras i helgen på Luleå Tekniska Högskola, flygbiljetter, hotell och hyrbil är bokade sedan ett par veckor tillbaka, vad som återstod var att fundera över om vi kan åka båda eller om enbart jag reser till Norrland?

Jag har levt på hoppet, speciellt den senaste veckan då mannen mått förhållandevis bra. Samtidigt så har jag insett att beslutet är hans och att vi inte kan trolla, en veckas bättre mående är just vad jag skrev: en veckas bättre mående.


Mannen är rädd för bakslag, de har varit många och hur gärna han än vill åka så känner han sig inte redo. Tror att detta är ett av de tuffaste beslut han varit tvungen att ta, han vill inte göra sonen besviken, inte mig heller och lider enormt över att vara tvungen att ställa in vår weekendtripp. Så planen just nu är att dela på oss.

Jag vill inte åka själv! Vill ha honom med men nu är det som det är och allt kommer att ordna sig. Emellanåt blir ingenting som vi tänkt oss. Shit happens och då är uppgiften att göra livet så bra det bara går och det är vår uppgift nu/idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar