fredag 1 mars 2019

Missade tåget och fick tänka om


Dag 1 är avverkad och idag fortsätter äventyret. Utbildningen är precis så underbar som jag trott! Vi är dessutom ganska få vilket innebär massor av tid att öva, observera, reflektera, sekvensera och sen visa. Redan igår satte var och en av oss ihop vår första FLYoga klass!

Första tanken när Milla sa att det var dags (efter lunch dag 1!) var: Va??? Redan ... Oj
Det kändes som att jag knappt fattade vad jag gjorde men en timme senare hade jag en klass färdig. "Glad ryggrad". Bakåtböj, rotationer och framåtfällningar, 360 grader, dessutom massor av bats (hängande uppochner i fladdermusställning) och andra inversioner.

Idag bjuds vi på nya utmaningar. Underbart.


Tänk jag som faktiskt MISSADE tåget till Stockholm i torsdags, den avgång som skulle ge mig lämplig marginal för att hinna med snabbtåget till Göteborg. Mannen bar ut min väska till bilen och jag antog att ryggsäcken hamnat i bagageutrymmet eftersom jag inte kunde se den. Väl vid tåget upptäckte jag att ryggsäcken saknades?

Nej, mannen hade aldrig tagit den ... Fanns ingen tid att hinna hämta. Jag scrollade nya avgångar till Göteborg då jag inte kunde se något annat alternativ. Vi fick stresspåslag båda två. Jag frågade om mannen kunde köra mig till Stockholm? Svar nej.

Då såg jag snabbtåget, det som gick 45 minuter senare till Stockholm och som skulle ge mig 13 minuter att ta mig från en plattform till en annan, borde gå (om tåget gick enligt tidtabell). Vi åkte hem, hämtade ryggsäcken och sen sa vi hejdå en andra gång.

Shit happens! Pust. Tågen skötte sig utan anmärkning och jag hann till och med stå vid spår 10 och vänta på snabbtåget till Göteborg. Allt ordnar dig alltid, på något vis.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar