onsdag 1 maj 2019

Torsdag, inte måndag och snart är det helg ... igen


Jag har ingen koll på vilken veckodag det är, att en söndag hamnar på en onsdag förvirrar. Mina ordinarie yogaklasser har inte flutit på som vanligt på grund av special veckan som just nu är, vilket gör att rutiner ändras och jag på allvar trodde att det var söndag igår.

Icke ...
Idag är det torsdag, inte måndag och snart är det helg igen!


Förvirrande, precis som att mererologerna påstår att det kan bli snö ... idag? De menar alltså att vi ska vrida tillbaka tiden "från sommarkänsla" till något som antagligen är mer adekvat: vårlikt "aprilväder" i maj.

Det blir som det blir, vädret kan vi inte styra över.

Bära in och ut krukor med frostkänsliga plantor (eftersom jag lurat mig själv att ta ut dessa tidigare än vanligt), se över garderoben och återgå till vår- istället för sommarkläder. Normalisera tillvaron och vara beredd på allt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar