söndag 24 november 2019

Är jag patetisk eller tidlös?


För cirka en månad sedan fick jag en förfrågan om jag skulle kunna tänka mig att vara ambassadör för ett amerikanskt märke Sandflair, de säljer främst smycken, solglasögon och badkläder.


Normalt sätt brukar jag aldrig tacka ja men det var något med hur kvinnan som tog kontakt med mig på Instagram framförde sin fråga. Beslöt att jag egentligen inte har någonting att förlora på uppgiften. Dessutom var kollektionen helt okey vilket för mig innebär att jag kommer att använda både bikini och smycke som de önskar att jag ska visa upp (på Instagram).

Uppgiften är avbockad och slutförd även om det var med visst motstånd jag fotade mig i den svartvita bikinin (inne i vårt badrum). Alltså, det här att lägga upp bikinibild i slutet på november ... det är INTE kul. Usch! Huden är blek och det känns fullkomligt onaturligt.



Men en deal är en deal och nu har jag gjort mitt (i alla fall för denna gång) Baddräktsmodell vid +50, ska det vara något? Är jag patetisk? Eller är jag tidlös? En förebild, att ålder inte spelar någon roll?

En siffra på ett papper och jag tänker sällan på den men/och när jag gör det är det främst för att konstatera att jag återigen är äldst i gänget. Känner mig aldrig så men emellanåt så påminns jag om just detta.


Det fanns en tid då jag alltid var yngst, sen slutade jag arbeta i skolan och rollerna blev annorlunda. Många av mina yogalärarkollegor eller andra jag ser upp till skulle jag kunnat vara mamma åt, det är ett faktum.

Oavsett ålder så är jag den jag är och kommer alltid att vara. Så länge min kropp ställer upp så kommer jag att fortsätta att utmana mig själv och om de runt mig är yngre eller äldre spelar ingen roll. Vi är människor och så länge som vi mår bra tillsammans så räcker det för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar