tisdag 12 november 2019

Skräddarsytt välmående


Idag ska jag ha min första betalda PT timme!

Har varit oerhört roligt att planera utifrån kundens önskemål och eftersom jag känner vederbörande väl så har det dessutom varit lätt.

Vi behövde inte träffas för konsultation, det var heller inte nödvändigt att se kroppen i rörelse, just för att jag yogat tillsammans med hen många gånger tidigare. I detta fall räckte det med att förstå begränsningarna och smärtan som uppstått.

Att skräddarsy ett träningsprogram är inspirerande!


Jag börjar dessutom inse hur mycket jag faktiskt lärt mig och kan vad gäller anatomi. Vilka rörelser som stärker, vilka som bör skalas ned för att passa och vilka som helt bör undvikas under uppbyggnad.

Så helt ärligt hoppas jag på fler PT yoga timmar. Att få hjälpa andra att komma igen efter skada, inflammation, utbrändhet, utmattning eller barnafödande är fint, det känns även viktigt.

För mig är det en önskan att ALLA ska ha möjlighet att må bra, vara hållbara och hitta en balans i livet, det är de faktorerna som gjort att jag valt att bli yogalärare. Om jag kan göra skillnad för någon enstaka så är det värt massor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar