fredag 15 november 2019

Som den finaste present


Även denna dag handlar min blogg om mitt skrivande. Igår "manustävlingsbidraget", idag om barnboks appen Wonder Tales.

Döm om min förvåning (och lycka) när jag loggade in på sociala medier och ser en teaser för en av mina berättelser som (snart) kommer ut i Wonder Tales app.

Wow! Det kändes stort, som om jag förverkligat en dröm (vilket jag också gör).


Att någon annan gör reklam för något jag skrivit, det är jag INTE bortskämd med och just därför blir effekten så mycket större. Så oändligt tacksam! Glädjefylld.

Och mamma där uppe i sin himmel ler, hon som alltid stöttade mitt skrivande. Mamma som faktiskt fick mig utgiven, ja i alla fall novellen om hennes sista natt, om vår sista natt tillsammans.

Jag känner också stolthet över att få vara med i Wonder Tales författargrupp, få vara med på resan med målet att få barn att läsa mer och spela mindre (när de sitter med sina mobiler eller ipads). Känns som ett friskt och viktigt projekt.

Författare? Nä. Eller? Jag kanske växer in i rollen?


Önskar dig en härlig lördag! 


Jag ska göra mitt bästa för att min/vår dag blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar