tisdag 5 november 2019

Oväntat beslut


Fick mess av sonen som plötsligt beslutat sig för att önska sig en yogamatta och komplettera sin träning med denna!?!

Mannen tycker att det går utför (haha). Skojar bara (han såg inte detta komma och helt ärligt inte jag heller).

Sonen inser att de många åren av mer explosiv träning främst gett honom kortare muskler och om han ska bli "världens bäste klättrare" så behöver han ökad rörlighet. Flexibilitet i höfter. Bli smidigare.

Klart mamman går igång och vill hjälpa. Hitta rätt intro och start så han eventuellt kan få samma känsla för yoga som jag.


Höftklasser är många gånger de mest älskade (ja kanske även de mest frustrerande?). Det finns så mycket lagrade känslor, spänningar och stress i höftpartiet ... hos de flesta av oss. Många är inte ens medvetna om vad de bär omkring på.

Själv har jag idag "gladare" höfter än för 5-10 år sedan, allt tack vare min regelbundna praktik. Med jämna mellanrum storstäder jag "lagret" och andas ut stora svarta rökmoln av skräp och skit som satt sig. Självklart bjussar jag gärna på några av mina asana, detta i den YouTube video som kommer senare i veckan.

Önskar dig en härlig höstdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar