torsdag 21 november 2019

När magkänslan pockar på uppmärksamhet är det värt att lyssna, DET kan bli en hit


Att stiga upp kl 05:30 är inte riktigt min grej. Jag må vara morgonpigg men om klockan ringer före 06 så drar kroppen i handbromsen, den vill inte. Därför var det med en positiv känsla jag glatt hoppade upp och faktiskt tyckte mig vara utsövd!?

Kanske okeyade kroppen den tidiga timmen för att det var den tredje morgonen i rad?


På mitt schema stod en företagsklass, ett gäng målare. Vi har träffats ett par gånger tidigare och de är främst män. Jag fixade te och tände ljus innan de dök upp. Började sen klassen stående och rörde oss neråt. På min planering så stod några avslutande yinpositioner. Halvvägs in så signalerade magkänslan att jag skulle ge just yinen större plats. Så utan att säga något strök jag en del av det tänkta flödet och utökade yindelen.


Halva klassen blev lugn och mer restorative, vilket blev en hit. Målarna var lyriska. Mer sånt!

Med tekoppar i soffan efter klassen fick de utvärdera. Önska vad de vill ha nästa gång. Vad behöver deras kroppar? Och precis som min magkänsla signalerat så står de vilande yinpositionerna högst i kurs. Dessa målarkroppar vill främst stärka bröst, länd, bröstrygg, nacke och axlar, så då får det bli så.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar