lördag 29 juli 2023

Återblick eller om du vill repris



Emellanåt sägs det att sommaren är reprisernas tid och varför inte följa i det spår jag startade igår?! Fick nya minnen serverade, här är några:


För 9 år sedan, 2014:

Sitter och pustar efter en arbetsdag inomhus, behöver duscha bort svett.
Får meddelande av sonen att han gått på sin första promenad med lejonen och så en elefanttur dessutom. Tror jag är i fel världsdel eller nått!?
Behöver ett svalkande dopp!

För 12 år sedan, 2011:

Satte till slut på mig mina bortstädade inlines, de som legat i dvala i flera år, totalt bortglömda. Oj oj oj, det var Bambi på hal is de första 100 metrarna! Hoppas att ni alla fick er ett gott skratt, det bjuder jag på:)
Sen hittade kroppen den gamla tekniken igen, väl begravd i minnesbanken. Lär dock få träningsvärk i rumpan...

 För 13 år sedan, 2010:

Mannen undrar hur något boende någonsin kunde säljas tidigare ... innan stylisterna gjorde entré på arenan?!


Kommentarer:  

9 år sedan: Lejonkungen reste till Zimbabwe, jag hade gjort mycket för att få hänga med på det äventyret. Volontär bland lejon, vilken grej men sonen tyckte att jag kunde åka själv (inte med honom) ... så klart 

12 år sedan: inlines var något jag åkt/tränade tidigare ... innan jag bytte skridskorna mot/till löparskor.

13 år sedan: vi sålde huset på landet och flyttade in till city (efter 17 år i vårt härliga hem med den stooora tomten)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar