onsdag 26 juli 2023

... det som INTE går att använda blir värdelöst



Det började på Midsommarafton men lugnade ner sig efter (den) helgen för att i stort sätt försvinna men lagom till jag skulle åka till Göteborg så knackade "det" på igen.

Midsommar: min iPhone gick plötsligt inte att använda. Kanske var det fukten under den regniga förmiddagen som på något vis tvingade mig att starta om telefonen ett flertal gånger innan jag la den åt sidan samtidigt som undertecknande funderade på ifall den höll på att dö?

Inte kul att vara bortrest när biljetter och annat viktigt enbart finns i telefonen ...

Så kom jag hem och vi letade reda på en gammal telefon men då kvicknade iPhonen plötsligt till och även om jag tappat tilliten så beslöt vi att testa om den gick att lita på. Visste att det var dags att titta efter en ny men kanske kunde telefonen överleva sommaren?



Började bra och för varje dag som gick slappnade jag av lite mer. Så en morgon upptäckte jag en spricka på skärmen. Mindes att iPhonen glidit ner på golvet och trots att jag numer använder fodral så måste den landat så illa, på ena kanten att skinnet som ska skydda inte kunnat fullfölja sin uppgift.

Åh nej ... precis innan min Göteborgsresa.

Mannen letade fram extratelefonen, en liten power bank och nålen som öppnar för sim-kortet, allt skulle med. Biljetter skrevs ut och jag kände att nu har vi gjort vad som är möjligt. Hos sonen fick jag dessutom hjälp att rengöra min iPhone och efter det fungerade den problemfritt.

Hemma igen googlade mannen på nya samt begagnade telefoner. Vi åkte för att titta och hux flux hade jag köpt en ny?! Visste att jag borde men hade samtidigt ingen lust. Valde att vara klok. Förr eller senare så skulle den kasta in handduken och en telefon som inte går att använda är värdelös, framför allt då ALLT görs via mobilen. Jag betalade snällt och nu borde jag kunna lita på tekniken igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar