måndag 31 juli 2023

... skyller inte på bristen av kaffe



Igår hade jag en sådan dag som undertecknad sällan är med om, var sååå trött?

Vet inte om tiden för nya fransar lockade fram tyngden bakom ögonen eller om det var något annat? Att få ligga stilla i 90 minuter och bli ompysslad brukar vara vilande, åtminstone till att börja med, sen (efter en timme) signalerar ryggen stelhet och lusten att röra sig ökar. Bäst är när jag somnar till och får en power nap men igår pratade vi hela tiden så tuppluren uteblev.

Tröttheten smög sig på mig före lunch. Jag trodde att mat skulle hjälpa, svar: nej. Tog en promenad i åskregnet, inte heller det hjälpte. Åkte och handlade ... blev ännu segare.



Efter fikat insåg jag att det finns en sak som i stort sätt alltid hjälper, att praktisera yinyoga. Valde ut en online klass och placerade mig på mattan. Sträckte ut och andades. La till extra positioner när videon tog slut och konstaterade att både orken och energin återvänt. Trolleri!

Misstänker att det är någon form av obalans i blod och/eller lymfsystemen när jag blir trött och att avslappningen kombinerat med stretchen luckrar upp blockeringar. Erkänner att jag inte sträckt ut ordentligt efter mina löprundor (de sista) och tror att det var "boven i detta drama".

Men nu: pigg igen!



PS. Drack inte något kaffe igår ... men å andra sidan är det inte alltid jag gör det, så undertecknad skyller inte på kaffebrist. DS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar