lördag 22 juli 2023

När det vilda tar över ...




Jag har lockigt hår. Humörshår. Det betyder att det kan se olika ut, beroende på väder och vind samt naturligtvis hur jag och min kropp mår ... samt inte att förglömma hur LÅNGT det är.

Med andra ord så är håret emellanåt krullig och andra dagar nästan rakt.

Jag har lärt mig att mitt hår gör som det vill, ett vilt och ibland vackert svall som inte låter sig tämjas. Klippta frisyrer går bort, fungerar helt enkelt inte, jag har försökt. Bäst trivs mitt hår när det får vara något uppklippt och långt.





Själv föredrar jag en längd som fortfarande tillåter att kalufsen samlas ihop till en dubbel hästsvans = knut mitt på huvudet alternativt en eller två flätor, för om de vilda får fritt spelrum så tar det över och är överallt!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar