fredag 7 juli 2023

Mitt bästa



... är att hinna träna på morgonen alternativt ta en längre promenad (om möjlighet finns), det är som att alla pusselbitar hamnar på rätt plats och jag klarar det mesta efter det. Att kunna knyta på sig löparskor och ge sig ut tidigt innebär att undertecknad är duschad och klar när andra nyss vaknat, detta passar mig.

Om du skulle prata med andra (i vår familj, läs Lejonkungen)) så är de totalt emot morgonträning, deras kroppar önskar dag- eller kvällsträning så är det bara, finns inget rätt eller fel enbart olika varianter. 

Visst kan jag träna andra tider, vilket jag gjort i hela mitt liv men om kroppen får välja så föredrar jag just morgonen. Hinner vakna och blir pigg utan en eller två koppar kaffe.



Obs! Samla skor, läs längre längre ner


Så just nu när vi har semester så unnar jag mig en tidig löptur så ofta det är möjligt. Ingen musik i lurar, enbart ljudet av mina fötter, andetag samt fågelsång. En bättre start. 

För ett par dagar sedan köpte jag nya, dyra och bra löparskor men som alltid innebär byte en viss omställningsperiod. Skavsår. Fötter som behöver vänja sig och skor som ska formas och bli ett med sina nya ägare. 

Igår behövde undertecknad en paus i allt detta, valde därför att springa i mina äldsta skor, de som borde gått i pension för flera år sedan ... Ja, de hänger fortfarande med, precis på samma sätt som de näst nyaste (även dessa borde ställas åt sidan) gör. Att springa i de gamla skorna var skönt och befriande samtidigt som insikten att de gjort sitt blev ännu tydligare. Nästa gång tar jag mina nya igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar