tisdag 1 december 2015

Annorlunda decemberstart

De är här, gubbarna och grabbarna som ska renovera vårt badrum. Vi har fått en vit gångmatta genom hela lägenheten och platsväggar med dragkedjsdörr för att om möjligt förhindra slipdammets spridning (lite grann).


Katterna och jag har stängt in oss i äldre sonens rum. Jag jobbar och de fyrfota vännerna undrar varför de plötsligt fått både matskålar, vatten och sin låda innanför dessa väggar? Deras värld har krympt ordentligt. Tack och lov har de ett fönster att sitta och spana från och leksaker att fördriva tiden med.

Morgonen började med att vattnet inte alls stängs av där vi trott. Jag fick ringa vår fastighetsskötare som snällt anslöt sig. Då kunde vattnet stängas av men inte bara för vår trappuppgång utan för hela huset! Vi som enbart aviserat och pratat med de närmaste grannarna, inte de i porten bredvid. För tillfället hoppas alla att ingen precis tvålat in sig ...

Nu börjar vårt liv i organiserat kaos.


Från det ena till det andra så fick jag en egen adventskalender av mannen i morse, en med choklad. Tidigare år har han numrerat godsakerna, nu får jag själv göra det. Kärlek!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar