måndag 28 december 2015

Julgranskulor eller teknikbollar?

Tigers julinlägg:
Hos oss pratar matte och husse om att det snöat ute? Vi kan se det vita glittra på hustaken mitt emot men helt ärligt så bryr jag mig inte. Mamma håller med mig. Hon har varje morgon försökt få matte att öppna balkongdörren åt henne tills idag. Det vita som människorna kallar snö är kallt och blött, faktiskt så har inte ens jag lust att gå ut just nu.


För första gången på länge så har den senaste veckan varit intressant. Vi fick ett träd, en hel gran inburen! Jag och mamma har turats om att ligga under den och känna doften av skog.



Matte hämtade in stora lådor och satte ljus i snöre i vårt träd och efter det hängdes det upp en massa bollar och annat som familjen kallar pynt. Matte sa till mig att alla kulor på de nedre grenarna fick lekas med. Hon gav mig tillåtelse att plocka ned och spela fotboll med de jag ville ... bara jag tog från det område hon pekat ut. Det var som Julafton för mig!



Inte nog med det, samma kväll la familjen en massa lådor och kartonger inslagna i prasslande papper och med snöre runt ikring under granen. Mamma och jag lyckades klättra över och pressa oss in bakom berget. Vi fick ett eget krypin, en koja där vi i lugn och ro kunde blunda med ena ögat,  känna barrdoften och drömma oss tillbaka till vår skog på landet.



Nu är paketen borta men bollarna finns kvar. Jag har spritt ut dessa i hela rummet, någon har jag till och med tagit med mig in bakom soffan så att jag kan vara säker på att matte inte hänger up den i granen igen. Det händer att hon hänger tillbaka mina leksaker men då plockar jag ned de jag saknar igen för vi har en deal.



Min päls är barrig på ryggen, det är mammas med, det är inget vi störs av. Med jämna mellanrum ansas vi av husse eller matte, de tycker att vi sprider barren över allt.  




Nu tränar jag som Zlatan igen och livet är riktigt nice.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar