onsdag 9 december 2015

Plus - minus, bra - dåligt


Härom dagen tänkte att nu blir jag avskedad, får sparken. Det hade varit bättre att låsa och stänga butiken när chefen gick hem än att betala lön till mig.

Returerna drösade in och vi gick mer och mer minus i kassan. Vad gjorde jag där annat än såg till att alla kunder lämnade butiken tillfredsställda? Med andra ord ingen bra kväll för vår buisness förutom att jag är en hejare på returkvitton.

Dagen efter hann jag knappt öppna innan jag tagit igen minusposten. Kunderna var på strålande humör och nöjda när de lämnade butiken.

Vissa dagar är bättre än andra, precis som i det riktiga livet, det bara är så. Tror att jag får behålla jobbet trots allt. But who knows? Plus - minus, bra - dåligt, det mesta jämnar ut sig i långa loppet. Gäller bara att ha tålamod.

Julmusiken då, hur går det med den? Står jag ut eller kräks jag av överdosering? Svaret är att jag njuter. Faktiskt står den för julkänsla i allt gråsvart och snöfritt. Allt som ger decemberfeeling är bra.


Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar