torsdag 3 december 2015

Julmusik

I love it men exakt hur less kommer jag att vara lagom till jul? Eller väljer jag att stänga av och inte höra? I butiken ljuder ljuvliga, stämningsfulla och magiska toner från radion. Denna vecka har känts okey. Fråga mig om tre veckor?!


Normalt sätt är jag sparsam med intrycken, varvar musiken för att slippa överdosering. Portionerar ut advent, fix och pyssel så det räcker hela december. De juligaste låtarna får vänta till sista veckan före jul.


I min värld är det tid för adventljus, belysning, kalendrar, pepparkakor, glögg och saffransbröd. Lussekatter serveras runt Lucia och tomtarna anländer närmare jul. Var sak har sin tid, svensk tradition hos oss. Lagom mängder jul, överdos undviks i det längsta.


Vet de som redan i november fixat klart allt. Granen är klädd och alla julklappar är inköpta. Det passar inte mig. Här ska det njutas hela december men utan att stressa. En sak i taget, lagom är bäst!


Happy Friday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar