tisdag 8 december 2015

Oops, vad händer?!


Nu är det nästan panik i hemmet men bara nästan.
I helgen slängde jag iväg ett mejl till stenfirman som ska göra i ordning den stenskiva (som vi beställt till det nya badrummet. Skivan ska fästas på kommoden med ett skålhandfat på) ville kolla om den var klar för hämtning?

För en månad sedan åkte jag flera svängar ut till industriområdet med fristående handfat, blandare och ritningar. Jag valde stenskiva på plats och hade en bra kommunikation med alla parter. Så när jag fick svar ifrån stenfirman igår fick vi smått panik. Skivan är inte alls iordningställd och nu kanske de inte hinner göra jobbet innan deras julledighet.


De säger att de inte har något mått på kommoden??? Va!? De har haft massor av tid på sig. Om något saknas så hör man väl av sig, eller?

Jag och mannen letar fram alla skisser och ritningar vi har och mejlar ännu en gång. Jag vidarebefordrar dessutom stenfirmans mejl till vår kontakt på Höganäs kakel där vi gjort den stora arbets- och materialbeställningen. Gårdagskvällen avslutas med att jag lovar mannen att ringa vår kontakt och kolla läget innan jobbet.

Så upp tidigt, frukost, yoga och sen nya mejl. Vår Höganäskontakt svarar snabbt och tillsammans gör vi upp en plan via telefon.

I skrivande stund kan jag slappna av. Vi har precis hörts igen, hon fixar kommunikationen med stenfirman.

Nu sägs det att skivan behöver en dag på sig att bli klar. De kommer att hinna leverera  den i slutet av denna vecka, så bra. Kommoden står på Höganäs kakel så de kan åka dit och kolla på den, måtta och sen förhoppningsvis leverera den klara skivan till butiken.

Sån tur att vi bara nästan fick panik. Så härligt att det finns säljare som är hjälpsamma. Nu kan jag släppa stenskivan, pusta ut och gå till jobbet.


Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar