lördag 6 februari 2016

Åh nej inte vi också ...

Den har checkat in, helt utan tillåtelse och förvarning. 


Vi brukar ofta klara oss men denna gång verkar vi följa samma öde som många andra. Influensa!
Sonen drabbades idag, hög feber, kräkning och halsont. Jag arbetade och mannen har agerat sjuksyster på bästa sätt. Omvårdnaden och empatin är hög, han för t o m journaldagbok!

Enligt källor så härjar två elakartade influensor samtidigt, den ena är en variant av den gamla svininfluensan och den andra är årets nykomling: "förkylningen from hell". Vi gissar att sonen blivit invaderad av den sistnämnda. Halstabletter, alvedon, ipren och resorb har inhandlats av maken för att underlätta. Dessutom har vi laddat upp med glass och blåbärssopppa. Problemet just nu är att han har så ont i halsen att han knappt klarar att svälja.


Jag tänker göra allt för att kämpa emot detta virus, yogapass, bra handhygien och vädring. Kanske klarar vi oss, kanske inte? Vad som däremot är säkert är att jag inte kommer att ge mig utan fight.


Än är jag är frisk som en nötkärna och ska så förbli! 
Peppar, peppar, ta i trä.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar