torsdag 4 februari 2016

Förlåt men jag var tvungen ...

Innan min chef åkte på semester så hängde hon om och stylade butikens nyheter. Jag jobbade just då vägg i vägg och blev hämtad för att se resultatet. Innovativt och snyggt.


"Titta noga", sa min vän "för när du kommer för att jobba så kommer allt att vara omhängt."
"Varför? Det här är nytänk, som en walkingcloset", svarade jag.
"X kommer från HK samma dag som jag tar semester, hon ska fixa skyltfönstret och styla vårnyheterna."
"Behövs inte, ditt omhäng är stilrent och riktigt snyggt", svarade jag.


Så härom dagen gled jag in för att vikariera på min chefs timmar. Jag kom tidigt eftersom jag skulle öppna butiken. Dagen innan hade X varit på besök och det är alltid spännande att se hur ett "proffs" arbetar. Som tidigare VM (visual merchandiser) älskar jag att se nya spännande lösningar som jag kan arkivera i min egen hårddisk i mitt huvud.


Jag öppnade dörren och tände ljuset. Vad var detta? Herregud ... Jag hade aldrig tidigare sett butiken så tarvligt stylad. Vad skulle jag göra? Det kliade i fingrarna att hänga om men kunde jag göra det?

Jag plockade fram min telefon och messade chefen:
Hej gullet. Hoppas att du har det bra. Vill bara säga att butiken var mycket snyggare när du stylat den än nu! Bara så du vet. Kram 

Det räcker med att enbart bekräfta chefens omhäng, inte tala om att jag önskar hänga om. Har någon semester så ska de få ha det i lugn och ro. Bäst att vänta in arbetskollegor, så det gjorde jag.

När jag väl fick sällskap så visade det sig att hon tyckte precis som jag vilket innebar att jag såg det gröna ljuset lysa. Visst ville vår chef att butiken ska se så fräsch och inbjudande som möjligt, dags att göra något åt det!

Jag gjorde om en panel som kändes för skrikig och ändrade några detaljer lite här och var sen fick det räcka. Nu var butiken okey igen. Helt ärligt skulle jag vilja hänga om mer men det är inte min uppgift just nu. Så nu hoppas jag att chefen säger okey till mitt egenmäktiga agerande. Jag gjorde det för butiken och våra kunders skull.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar