fredag 19 februari 2016

Lyckligt ovetande ... informerad och lika glad för det


Igår fick jag veta att jag hade vunnit restaurangbiljetter på den senaste stora nätverks frukosten jag deltog i. Den morgonen när jag för ovanlighetens skull gick tidigare, innan vinnare drogs.

Haha, jag som aldrig vinner ... vann den morgonen då när jag ovetande körde iväg till mitt dåvarande vikariat och eftersom jag lyste med min frånvaro drogs ett annat visitkort. Så är livet och det är okey.

Min träningskompis som nämnde detta härom kvällen sa att hon funderat på ifall hon skulle berätta eller inte?  Själv skrattade jag och hoppades att den som vunnit de åtråvärda restaurangbiljetterna är en person som verkligen uppskattar gåvan.


Så är livet, chanser och erbjudanden dyker upp när du minst anar det. Kanske vinner du på lotto, kanske gör du det inte? För mig är detta inte viktigt.

Däremot är det bra att se de eventuella möjligheter som vi emellanåt snubblar över. Någon kan vara en ny spännande dörr att kliva in igenom om vi bara är tillräckligt uppmärksamma.

Nästa nätverksmöte kommer jag att lägga ett visitkort i skålen igen. Kanske vinner jag aldrig mer, kanske dras mitt namn någon fler gång? De visar sig. Oavsett vad som händer så går jag dit för att bli inspirerad och knyta nya kontakter, det är det viktiga för mig.


Ha en bra dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar