måndag 29 februari 2016

En plan från 0 till 100 ...

Jag är ingen "snäll" mamma, inte heller är jag orolig eller ompysslande. Tyvärr för mina kids så har jag alltid varit mer av: bit ihop och kom igen! Du fixar det här.



Tur för killarna att de har en pappa, vi har emellanåt ombytta roller, även om mannen just vid detta tillfälle står bredvid mig och inte heller tycker särskilt "synd om" sonen.

Vi kan säga så här, vår yngste har haft ett träningsuppehåll p g a mycket arbete. I helgen gick han iväg och köpte nytt gymkort vilket han samtidigt passade på att inviga. Det blev en riktig genomkörare av hela kroppen.

"Du kommer att få träningsvärk", sa jag.
"Det är skönt, då känner jag att jag tränat", svarade sonen. "I morgon ska jag träna benen men sen måste jag nog ta en ledig dag för då är jag fullbokad efter jobbet."

Vi kan konstatera att han la upp en plan från noll till hundra ...


Dagen efter vaknade sonen och stönade, han hade ont över allt och jag skrattade. Mannen flinade och retades. Vi har varit där så många gånger, vet så väl hur det känns men kunde inte tycka synd om grabben. Han hade fått som han ville: träningsvärk!

Det blev inget gympass, det blev vila.

Så i morse grymtades det från sonen när väckarklockan ringde, kroppen ömmade överallt, värre än tidigare och vi drog på munnen. "Det är som värst nu, bara att stå ut, det vänder."


Till vår fina "lillebror" : LOVE YOU!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar