tisdag 16 februari 2016

Yes, jag lever!

Jag kan konstatera att jag lever. Vaknade med en rygg som krampade och talade om att varje muskel fått kämpa. Träningsvärk from Hell som ännu inte tagit sig ned till lår och ben!

Med ett leende på läpparna konstaterade jag: "Yes!"


Igår hann jag mycket, både yoga, meditera och köra ett intervallflex pass innan lunch (är ganska säker på att det är just det sista passet som belönat mig med träningsverk). Efter all egentid (tack vare ledighet) så hann jag skriva blogg, sitta på styrelsemöte men framför allt fika och bjuda en nära vän på champagne!


Livet ska njutas även när det gäller gåvor som träningsvärk så det är bara på det igen

För att mjuka upp min stela rygg startade jag morgonen med ett snällare chakra yoga pass innan det var dags för meditations stund nummer två. Vad skulle hända idag? Ben som återigen domnar och ett höftparti som signalerar trötthet likt igår? Eller ryggen, kanske den smärtar i fruset tillstånd? Jag var beredd på allt.


För att hjälpa bäckenet vek jag en filt enligt anvisning och satte mig något mjukare. Inget obehag och inga domningar, enbart skön vila. Visserligen signalerade ett litet parti ovanför ländryggen att det behövde syresatt blod så jag gjorde vad jag kunde för att visualisera in det nya fräscha samtidigt som jag andades ut slaggen.

Ska bli spännande att se om jag får träningsvärk eller inte? Min kropp är stretchad och mjuk igen men vem vet?


Nu ska jag promenera iväg för att köpa semlor, det är ju tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar