måndag 15 februari 2016

Kursstart

Idag har jag påbörjat någonting nytt, signat upp för en kurs i 12 veckor. Jag ska lära mig meditera. I min vardag så innebär det att jag ska praktisera varje dag. Min yogakvot växer men jag ser inga hinder. God planering, envishet och en förmåga att hitta möjligheter kommer att hjälpa mig.


På ett sätt är inte meditation min grej det är därför jag önskar utmana mig själv, på ett annat vis så tror jag mig ha anlag ... om jag är tillräckligt motiverad att hålla mig stilla och klara av att släppa alla tankar som kommer och går.

Första passet gick över förväntan, det jag kände av var höftpartiet och ryggslutet. Benen domnade när jag skulle väcka kroppen efteråt men jag antar att det är så det kommer att bli?

Tydligen ska jag vara beredd på samma känslor som kan uppkomma vid träning, tung uppförsbacke, olust och obehag eller mer positiva känslor med flow som peak. Steg ett är att lägga grunden och där kommer jag att vara ett tag.


Jag går kursen för att jag är nyfiken. I mitt huvud finns ingenting att förlora på att lära mig mer om min kropp och den oerhörda kraft vi alla har inom oss i form av olika intelligenser. Meditation sägs (vetenskapligt) både vara avstressande och helande för alla som håller på. Med andra ord investerar jag i mig själv!


Ha en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar