torsdag 25 februari 2016

I hattmakarens verkstad


 Har hamnat i hatträsket ...
Idéer kommer och går och jag provar mig fram, 
det går inte fort så det är en enorm tur att jag inte arbetar på provision eller ackord. 


Tänkte att jag ska ge er en rundvandring,
hur den hatt som jag ännu inte är klar med
kom till som idé
och hur det går i min kreativa process


Allt startade med en rulle sidenband, 
någonting spännande och kul kanske de kunde förvandlas till?
Jag klippte bitar och la dessa över en stadig hatt.
Så fram med stärkelsespray.
Dags för hattkullen att torka.


Nål, tråd och tålamod
sen bort med alla nålar.
Brättets tur.
Välja tyg och så sy igen.
Jag gör allt för hand ...
tar längre tid 
men jag känner mig mer bekväm.


Dekor
Gulgrönt strå som ska ligga ovanpå.


Därefter behöver jag testa mig fram,
jag har blommor som ska sys på,
eventuella fjädrar eller band?

Det finns mer av stråmaterialet!?
Kanske?
Dock sprött och svårt att fästa.


Lite wild and crazy


Nä, för mycket!
Backa bandet, börja om med dekoren.
Tänk nytt!


Testing, testing
Färdigt resultat visas upp längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar