måndag 5 december 2016

Aj! Men ... varför?

Från ingenstans kom smärtan på besök och la sig tillrätta långt ned på höger sida av ländryggen?!


Jag är ovan vid denna typ av obehag och förstår inte anledningen till att jag drabbats. Har inte burit tunga föremål och inte vridit mig så att jag orsakat eländet. Däremot sitter jag som en hösäck i soffan men det är närmast ett normaltillstånd.

En röst inne i huvudet hävdar att jag antagligen orsakat detta tillstånd under min yogapraktik. Men ... det borde jag väl veta om?!


Oavsett så har jag smetat in ryggslutet med Tigerbalsam och toppat med en Ipren innan jag gick till arbetet. Hjälpte inte. Värst har varit att sitta. Gå, stå och ligga fungerar men att sitta är det som lockar minst.

Bäst och skönast har vår stora vetekudde varit. Värmen har mjukat upp och musklerna har slappnat av. Ingen mer värktablett, ordinerade istället en tidig kväll med mycket sömn.


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar