torsdag 22 december 2016

Dan före dan



LEDIG!

Denna dag tillbringar jag/vi i bilen på väg norrut. Under flera timmar, typ hela dagen kommer vi att vila (jag och sonen), kanske sover lite, lyssnar på talbok och softar. Tror inte mannen tänker lika, det är nämligen han som kör.

Men vaddå?

Ja, jag har körkort. Jag kan köra men min bättre hälft sitter gärna vid ratten. Han är en bättre bilförare än vad jag är alla kategorier. Det är väldigt sällan som mannen sitter på passagerarsätet. Sist vi körde samma sträcka så bytte vi plats. Jag skulle köra en del av sträckan och det var helt okey.


Mannen somnade. Vi kom till Örnskiöldsvik och plötsligt kände jag mig osäker, behövde fråga om vägval så jag väckte den slumrande älsklingen. Yrvaket påpekade han att vi hade GPSn igång. Han tyckte att jag skulle kolla på den. Varför väckte jag honom?

Ja varför? Tänkte inte ...

Mannen somnade aldrig om och efter några mil bytte vi plats igen. Så gick det med den vilan för honom.

Sonen (lejonkungen) kommer garanterat att sova typ hela vägen. Får väl se hur det blir för mig?


Minns min och mannens första gemensamma semester för många år sedan. Vi skulle bila ner till västkusten. Mannens fina Mazda hade ingen aircondition och vädret var det varmt. Solen gassade och inom trettio minuter så sov jag. Kunde inte hålla mig vaken ... varje sträcka var ett nytt sömnpiller. Stod jag högt i kurs vad gällde social kompetens? Nej! Mannen tyckte att jag var tråkig.

Vi får väl se hur det går för mig idag? Aircondition finns och det är inte sommar. Mannen har dock vant sig, ibland kan jag inte hålla mig vaken.


Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar